قبل از تبلیغات در اینستاگرام حتما این مطلب را بخوانید!
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

۱. کرم‌های رتینول
اثر رتینول که از مشتقات بسیار قدرتمند ویتامین A محسوب می‌شود، بر روی تقویت تولید کلاژن‌های پوستی به اثبات رسیده است. رتینول را شب پیش از خواب بر روی نواحی آسیب‌دیده که عموماً عاری از کلاژن است، بمالید. در صورت بروز حساسیت، مصرف کرم را به یک روز در میان کاهش دهید.

از بین بردن جای آبله مرغان؛ راهکارهای پزشکی و خانگی

۲. کرم‌های لایه‌بردار
کرم لایه‌بردار سلول‌های قدیمی پوست را از بین می‌برد و پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رساند. لایه‌برداری‌هایی مانند اسید لاکتیک و گلیکولیک، لایه روئین پوست را زدوده و رشد سلول‌های سالم را تقویت می‌کنند.

۳. کرم‌های رفع اسکار
اکثر کرم‌هایی که با هدف رفع آثار جراحت و اسکار روانه‌ی بازار می‌شوند، قادرند زخم‌های ناشی از آبله مرغان را التیام بخشیده و آن‌ها را کمرنگ‌تر کنند.


درمان‌های تخصصی برای از بین بردن جای آبله مرغان
۱. اکسسیون یا بافت‌برداری
اگر سایر راه‌های درمانی پاسخگو نباشند، برداشتن بافت اسکار گزینه‌ای برای از بین بردن جای زخم‌های آبله مرغان است. در این روند پزشک پس از بیهوش کردن بیمار بافت آسیب‌دیده را برمی‌دارد و پوست آن­ ناحیه را بخیه می‌زند. این روش به طور ویژه برای درمان زخم‌های عمیق، سوراخ‌ها، و فرورفتگی‌های پوست مناسب خواهد بود.

۲. مواد پرکننده
پرکننده‌های ملایم، موادی چون اسید هیالورونیک و چربی از محبوب‌ترین راه‌های شکل‌دهی دوباره به نواحی آسیب دیده و خالی محسوب می‌شوند. در نظر داشته باشید که این درمان موقتی بوده و حدود شش ماه ماندگاری دارد.

۳. صاف کردن پوست با لیزر
لیزر درمانی از متداول‌ترین روش‌های درمان جای زخم و آثار جراحت است. این روش درمانی زخم‌های قدیمی را کمرنگ می‌کند، جای آبله مرغان را محو می‌کند و رنگ نواحی آسیب‌دیده را به رنگ اصلی پوست تغییر می‌دهد. لیزر درمانی معمولاً به صورت سرپایی مابین ۱۵ دقیقه الی ۲ ساعت انجام شده و نیازی به آرام‌بخش ندارد.

از بین بردن جای آبله مرغان؛ راهکارهای پزشکی و خانگی

۴. میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ روشی نسبتاً جدید است که در آن پزشک پس از بی‌حس کردن پوست فرد، یک ابزار غلتکی که روی آن سوزن‌های ریزی تعبیه شده را بر روی پوست فرد می‌کشد. میکرونیدلینگ تولید کلاژن را تحریک کرده و پوستی صاف و نرم به فرد هدیه می‌دهد. این پروسه درمانی ممکن است چند بار تکرار شود و نتیجه‌ی آن چند ماه بعد مشاهده خواهد شد.

۵. میکرودرمابراسیون (لایه‌برداری مکانیکی پوست)
در این روش، یک برس چرخان روی پوست کشیده می‌شود و همانند یک لایه‌بردار، لایه فوقانی پوست صورت را می‌زداید؛ در نتیجه آثار زخم و جراحت کمرنگ شده و پوست شاداب زیرین نمایان خواهد شد.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: